S5. Projecte home

Situació

Els centres educatius de secundària, formació professional, PFI etc. són llocs on alguns adolescents consumeixen drogues. Podriem resumir que bàsicament hi ha drogues de 3 tipus:

  • Perturbadores: com el cannabis, LSD, mescalina, ketamina.
  • Depressores: alcohol, marihuana.
  • Estimulants: nicotina.

Les més freqüents en els nostres centres educatius són l’alcohol,el tabac, el cannabis i els hipnosedants (diazepan…). A l’informe Estudes 2014-15 podem observar les dates de l’últim any.

 

Actuació

Les possibilitats de que un alumne consumeixi venen donades pel factor de risc i el factor de protecció.

El factor de risc: és tot allò que aumenta la possibilitat de consumir (família, amics, escola, individu…).

El factor de protecció: és tot allò que redueix la possibilitat de consumir (família, amics, escola, individu…).

És a dir, quants més factors de risc hi hagi més possibilitats de consumir tindran, per tant, al nostre avast està, poder influir en que l’escola sigui un factor de protecció i també en la seva formació de l’individu en quant a valors, autoestima o emocions.

Per tant, com a docents els nostres objectius són:

  • Impedir
  • Retardar
  • Anul·lar

L’aparició de conductes de consum de drogues. És una tasca difícil, i que ha d’estar acompanyada per l’actuació de la família, però s’han d’aprofitar situacions en que surti el tema per saber què saben, què coneixen, què pensen i quina és la seva manera d’actuar en front les drogues. En aquest punt podem donar la informació necessària per tal que no només vegin el moment “positiu” de prendre-les, sinó que siguin conscients de com poden perjudicar les drogues el seu dia a dia.

És molt important, establir un vincle i mantindre una bona comunicació amb ells, per tal que sigui més fàcil detectar quan hi hagi un problema per tal de poder derivar els casos més greus a associacions que es dediquin a això.

Projecte home

Projecte home és una ONG privada on es treballa amb adolescents d’entre 13 i 23 anys que pateixen una depèndencia o una addicció. Tant pot ser amb drogues legals com il·legals, i també ludopaties. Per poder entrar a formar part d’aquest projecte, els joves han de signar un contracte al que es comprometen a complir quatre aspectes:

  1. NO consumir (en alguns casos es permetra el tabac o l’alcohol).
  2. NO mentir.
  3. NO exercir violència física ni verbal.
  4. NO mantenir contacte amb gent consumidora.

D’aquesta manera es pot començar a treballar amb ells gràcies al programa base, on es treballen aspectes importants sobre la persona:

  • Habilitats socials
  • Pressió del grup
  • Autoestima
  • Comunicació amb la família i amics
  • Educació emocional

Per tal de que el tractament funcioni és molt important el paper de la família i el seu compromís amb el projecte ja que afecta directament a l’entorn del jove.

No poden acabar el tractament fins que no tenen:

  • Una estructura fora que acompanyi i garanteixi la seva nova situació (família, amics…).
  • Uns hàbits ( estudis, feina…).

I tot així es contínua amb la reinserció, en què 4 tardes a la setmana han d’anar al centre per tal de seguir controlant l’evolució i posteriorment el postseguiment.

Cada cas és diferent i disposen de programes per adaptar-se a dferents situacions.

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s