S11. Classe multitasca

A la classe d’avui ens anem de tapes!! Bueno, tapes educatives. La classe es dividirà en activitats de 30 minuts de durada on podrem realizar diferents jocs-treballs-tasques…com les següents:

  • Activitat de simuladors
  • Jocs de cartes relacionades amb materials
  • Anàlisi d’objectes
  • Debat sobre concursos educatius
  • Crear una infografia
  • Programació en FP
  • Activitat de Reforç: diferències entre TFM i article de recerca
  • Innovació a la avaluació

Les activitats escollides pel grup han sigut:

Simuladors

Haviem de fer una llista dels programes de simulació utilitzats que haviem fet servir com a estudiants, ja fos a l’institut o la universitat, després indicar quins d’ells es podrien posar en marxa per realitzar activitats a l’ESO o a FP.

Simuladores amb els que hem treballat en algun cop els components del grup: 

  • PSPice: simulador profesional de circuits electrònics
  • Tango: software per desenvolupar plaques de circuits impressos a partir d’un esquema.
  • 3D Estudio: modelat 3D per simulació d’il·luminació arquitectònica www.autodesk.es/products/3ds-max/overview
  • Raynoise: simulació acústica de recintes LMS Raynoise
  • CADP2: simulació electroacústica  www.jblpro.com/
  • EASE: simulació electroacústica www.ease.afmg.eu/
  • DISC: simulació d’estalvi energètic en edificis gràcias a la protecció solar interna y externa. (Gratuït)  www.disc-energycalculation.com/
  • WinEVA: simulador d’esforços i càrregues a vigues. www.wineva.upc.edu/
  • Archisan: simulador solar (trajectòria i efecte d’hombres als edificis)
  • Heliodon:s simulador solar (trajectòria i efecte d’hombres als edificis)
  • Fritzing: eina per crear esquemes de circuits electrònics a partir de la distribució de la placa Arduino. www.fritzing.org

En negrita els que considerem adequats per aplicar a secundària.

Activitat simuladors

Curs: 1º Batxillerat – Tecnologia industrial – Unitat didàctica: Energies (Estalvi Energètic)

Metedologia: Treball individual

Recursos: programa de simulación SomfyDisc.

Procediment: cada alumne realitzarà:

  • Una simulació del menjador de casa seva, tenint en compte el tipus de protecció solar que té : cortines internes , externes , tendals, persianes … .calculant l’estalvi energètic que aquests elements suposen en comparació amb no tenir-ne cap .
  • Plantejar una millora en la protecció solar existent tenint en compte :
    • Tipus de protecció solar : externa o interna ( quin és més efectiva ? )
    • Tipus de material a la protecció solar ( teixit, grau d’obertura )
    • Tipus de vidre a les finestres a l’exterior
  • La proposta es simularà generant un informe d’ estalvi energètic per a la solució plantejada, en kWh / any.
  • Els resultats s’imprimiran i es compartiran a l’aula.

Screen Shot 2016-05-05 at 16.47.35

  • Exemple d’estalvi energètic sobre la calefacció d’un llar segons la simulació final.
  • Reflexió sobre la importància del bon ús de la protecció solar a les cases i edificis industrials.

Jocs de cartes

Aquesta estació ens permet comprovar que amb jocs ben dissenyats i treballats els alumnes poden aprendre a la vegada que es diverteixen. Jocs que hem fet servir:

  • Baralla de materials: amb les característiques de diferents materials, com la conductivitat tèrmica o elèctrica, es juga per veure qui té el valor més alt o més baix d’algun d’ells. La idea és que juguin molts cops per tal de poder arribar a aprendre als valors dels diferents materials.
  • Baralla de Magic adaptada als materials: aquestes són cartes dissenyades pel TFM d’un company i es basen en la metodologia de jugar de les Magic però  dissenyades amb materials, també ajuden a aprendre conceptes i dades sobre ells.

Alguns altres exemples trobats:

Anàlisi d’objectes

En aquesta activitat hem estat “jugant” amb diferents objectes:

  • Baldufa que havia de restar vertical
  • Connexions amb tinta conductora
  • Elevador pneumàtic

IMG_20160505_170625

IMG_20160505_170638

IMG_20160505_171312

Crear una infografia

Curs: 2n d’ESO

Unitat didàctica: Electricitat (Circuits)

img_20160505_171144

A partir de la infografia els alumnes hauran de fer una exposició oral en grups que tingui:

  • La vida de Georg Ohm
  • L’enunciat de la llei
  • 2 exeples d’aplicació de la llei
  • Presentar (individualment) la resolució dels 3 problemes que surten a la infografia.

 Conclusions

Hem sembla una genial idea cada cert temps fer una classe d’aquest tipus, en què tinguin estacions (més nombre que grups hi ha), inclús diria que quan ja coneixen com funciona, se’ls podria donar l’opció als alumnes d’escollir algunes de les activitats, o que ells fossin els que organitzessin alguna. D’aquesta manera es sentirien més motivats i col·laboradors, a la vegada que pots atendre a la diversitat d’una manera efectiva.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s