S14. I després del màster què??!!

Avui toca apropar-nos a la realitat laboral de ser profe… antics alumnes ens explicaran com han aconseguit trobar una sortida laboral, ja sigui gràcies a la borsa, inquietuds personals….

UPC Alumni – Opcions laborals  per ex-alumnes de la UPC

Mentre som alumnes podem donar-nos d’alta al servei de manera gratuïta per demanar una entrevista d’assessorament i per realitzar tallers.

Els UPC Clubs serveixen per posar en contacte gent de diferents àmbit entre ell i també amb gent de l’estranger relacionada.

Ocupabilitat i competències dels nous docents

 

crowd-296520_960_720

Ens expliquen quin és el perfil de docent que es busquen, així com les possibilitats d’inserció segons la formació de les persones.

  1. Acreditació de les titulacions: van visitar tots el màster de formació de professorat per fer un diàgnosi extern. Aquí comproven si hem après el objectius plantejats. http://estudis.aqu.cat/euc/
  2. Enquesta d’insercio laboral: demostra que quant més nivell d’estudis, més inserció laboral hi ha. Els llocs de treball com a professorat que més manquen són els que tenen competències lingüístiques (anglès) i innovadors (tecnologia i metodologies noves).
  3. L’opinió dels ocupadors: donada la situació actual, existeix més inserció en centres privats que públic i pels directors dels centres és molt important:
    • Ser capaç d’impartir classes en anglès.
    • Tenir més d’una titulació per poder moure’t com  peça dins del centre.
    • Gent  hagi viscut fora, demostra maduresa, autonomia, i bàsicament que et saps buscar a la vida.
    • Que hagin treballat amb adolescents: ja que dona certa experiència i haver comprovat que t’agrada i que hi vals.

Competències dels docents

Segons els informes de www.aqu.cat les competències que més es valoren als docents són:

  • Responsabilitat en el treball.
  • Gestió de l’aula.
  • Promoure valors i respecte.

Per altra banda, on hi ha més dèficit de demanda és:

  • En la gestió de conflictes dins de l’aula
  • Possibilitat d’impartició de llengua estrangera.

Borsa docent

Ha vingut l’administrador de la borsa del Baix Llobregat i ens ha explicat una mica el funcionament bàsic i els dubtes que han anat sorgint. La normativa està a la web. Com jo ja hi sóc a la borsa i ja conec una mica com funciona tot i que no m’han cridat, destacaré només el que més m’ha cridat l’atenció i desconeixia:

  • Existeix la possibilitat de fer classes a primària.
  • Quan hi ha demanda d’un professor però no es cobreix la vacant perquè a ningú de la borsa li interessa, o inclús no hi ha gent, es podria incorporar alguna que no estigui inscrita a la borsa.
  • Si ets funcionari pots demanar trasllat a una altra provincia o comunitat autònoma. Molt interessant!

Ex-alumnes o nou professorat

M’ha semblat molt interessant i enriquidor el testimoni dels antics alumnes del màster ja que ens serveix una mica per entendre com és la dinàmica després del màster. Amb el que em veig més identificada és amb la Ingrid, crec recordar que es deia. Ja que com ella, vaig marxar a l’estranger a aprendre anglès  i tinc la sensació de que seria més feliç desenvolupant tasques com a docent, que com a arquitecta. A més, m’agrada el fet de treballar amb gent i d’intentar treure el millor de cadascú, fins i tot quan jugaba a bàsquet, em recarregaba de paciència per explicar mil cops les jugades a les meves companyes, després ho vaig fer com a entrenadora i amb el temps m’he anat adonant que tinc més paciència i ma esquerra de la que pensava.

La meva situació

En el meu cas jo em vaig apuntar a la borsa d’interins al febrer de 2014, just a l’acabar la carrera i quan encara no demanaven el màster per donar cicles formatius. Desde llavors el número m’ha anat baixant donat que hi ha jubilacions perquè no m’han cridat encara mai. Tot i això, he estat mirant, i segons el que tinc, un cop tingui el màster podria començar a fer sustitucions, ja que han cridat a gent del meu número a les especialitats que puc donar. També hi ha places de difícil cobertura on podria donar classe si tingués el títol del nivell d’anglès que estic estudiant (C2). En el meu cas, aquest any vaig seleccionar opcions molt difícils perquè no em toqués fer substitucions però que sí em baixés el número a final de curs. A veure que passa d’aquí a final de juny ^^.

Consultar els ensenyament que pots importir segons la titulació

Places de difícil cobertura al Consorci de Barcelona

 

maxresdefault

 

2 thoughts on “S14. I després del màster què??!!

Responder

